Der Kurier: Náklady na dopravu jako
Praha, 25. ledna 2021 – Doprava přestává být vnímaná jako nezbytná nutnost a z pohledu distributora, výrobce či prodejce e-shopu začíná být vnímaná i jako možnost více prodat.
Firmy si své finance hlídají a snaží se šetřit na správných místech a efektivně. Hodnotícím kritériem na cenu dopravy již není skutečnost, zda cena za dopravu navyšuje firemní náklady, ale jestli investice do přepravy přináší „něco navíc“ – například, zda se díky ní prodá více zboží. Konkurenční výhodou může být doprava s přesností 15 minut, zpětný odvoz i rychlé vyzvednutí objednaného zboží, a tedy perfektně zvládnutá logistika.
Že se firmám s vyšší cenou dopravy zvýší náklady, je jasné. Zároveň jim ale vyšší cena dopravy, a tedy cena, která v sobě zahrnuje určitou výhodnou nabídku, na kterou zákazníci slyší, zvýší obrat. Každá druhá větší firma proto v rámci své dopravy nabízí mnohdy unikátní, zvýhodněné nabídky.
Výhodnost může spočívat v rychlosti dodání, díky kterému mezi sebou mohou firmy například konkurovat. „Podívejme se na to teoreticky: jako prodejce nabízíme klasickou balíkovku. Všichni víme, co stojí a co od takové dopravy čekat. Co když do své nabídky zařadíme i nějakou dražší přepravu s výhodou?“ pokládá otázku Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier, www.derkurier.cz.
Doprava s přesností na 15 minut
Příkladem může být firma zaměřená na prodej potravin, která nabízí dopravu s přesností na 15 minut. „Limitováno pro běžné uživatele, rezervováno pro Premium uživatele. Zákazník přesně ví, kdy mu potraviny dorazí a nemusí na nic čekat. Firma si tak navíc vytváří věrný klub spokojených zákazníků,“ komentuje Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier.
Zpětný odvoz
Další firma, tentokrát zaměřená na elektro, u větších spotřebičů garantuje jejich zpětný odvoz. Zákazníci jsou tak zvyklí na rychlou a spolehlivou přepravu, v rámci které nemusí nikam nic dovážet. V tomto případě si za svůj ušetřený čas a poskytnutý servis rádi připlatí.
Volba dodání dle osobních možností
Firma NuSpring, která se zabývá kvalitní přírodní kosmetikou a zero waste, svým zákazníkům nabízí dovoz objednaného zboží v konkrétní den i čas. Termín si tak zákazníci volí sami během tvorby objednávky, a nejen že tak dostanou zboží ve chvíli, která jim nejvíc vyhovuje, ale také svou koupí podpoří životní prostředí. V Praze kurýr doručí zboží v tašce nebo krabici, zákazník si zboží můžete vyndat a obal vrátit.
Rychlé vyzvednutí objednaného zboží a interní logistika
Některé společnosti jsou známé svým rychlým doručením, a ještě zajímavější je jejich interní logistika. „Takové firmy mají řadu skladů na mnoha místech, a přesto objednané zboží zvládají v průběhu dne přeskládat tam, kde jej chce zákazník vyzvednout,“ vysvětluje Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier, www.derkurier.cz. Prodejce tak sice má vyšší výdaje na přepravu, ale zákazníci také více nakupují a zvyšují tak firemní obrat.
Zásobování poboček několikrát denně
Zákazníci jsou různí, někteří například denně nakupují čerstvé pečivo. Na tuto poptávku reagovalo pekařství, které své pobočky zásobuje hned několikrát za den. Všichni zákazníci tak vždy dostávají čerstvé pečivo, a to i v pozdních odpoledních hodinách. „S vidinou čerstvého pečiva je mnoho zákazníků ochotných starý chléb vyhodit, a tedy utratit další peníze za čerstvý,“ dodává Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier, www.derkurier.cz.
Nejen z pohledu distributora, ale také z pohledu výrobce či prodejce už doprava není vnímána jako nutné zlo. Když dojde na zúčtování k hlavní ceně, doprava se stává i možností a způsobem, jak více prodat. Lidé se zajímají o to, jak nakoupit co nejvýhodněji, například v souvislosti rychlostí dodání, čerstvostí i ve slevách.
Připravila: Renata Faltejsková
Firmy si své finance hlídají a snaží se šetřit na správných místech a efektivně. Hodnotícím kritériem na cenu dopravy již není skutečnost, zda cena za dopravu navyšuje firemní náklady, ale jestli investice do přepravy přináší „něco navíc“ – například, zda se díky ní prodá více zboží. Konkurenční výhodou může být doprava s přesností 15 minut, zpětný odvoz i rychlé vyzvednutí objednaného zboží, a tedy perfektně zvládnutá logistika.
Že se firmám s vyšší cenou dopravy zvýší náklady, je jasné. Zároveň jim ale vyšší cena dopravy, a tedy cena, která v sobě zahrnuje určitou výhodnou nabídku, na kterou zákazníci slyší, zvýší obrat. Každá druhá větší firma proto v rámci své dopravy nabízí mnohdy unikátní, zvýhodněné nabídky.
Výhodnost může spočívat v rychlosti dodání, díky kterému mezi sebou mohou firmy například konkurovat. „Podívejme se na to teoreticky: jako prodejce nabízíme klasickou balíkovku. Všichni víme, co stojí a co od takové dopravy čekat. Co když do své nabídky zařadíme i nějakou dražší přepravu s výhodou?“ pokládá otázku Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier, www.derkurier.cz.
Doprava s přesností na 15 minut
Příkladem může být firma zaměřená na prodej potravin, která nabízí dopravu s přesností na 15 minut. „Limitováno pro běžné uživatele, rezervováno pro Premium uživatele. Zákazník přesně ví, kdy mu potraviny dorazí a nemusí na nic čekat. Firma si tak navíc vytváří věrný klub spokojených zákazníků,“ komentuje Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier.
Zpětný odvoz
Další firma, tentokrát zaměřená na elektro, u větších spotřebičů garantuje jejich zpětný odvoz. Zákazníci jsou tak zvyklí na rychlou a spolehlivou přepravu, v rámci které nemusí nikam nic dovážet. V tomto případě si za svůj ušetřený čas a poskytnutý servis rádi připlatí.
Volba dodání dle osobních možností
Firma NuSpring, která se zabývá kvalitní přírodní kosmetikou a zero waste, svým zákazníkům nabízí dovoz objednaného zboží v konkrétní den i čas. Termín si tak zákazníci volí sami během tvorby objednávky, a nejen že tak dostanou zboží ve chvíli, která jim nejvíc vyhovuje, ale také svou koupí podpoří životní prostředí. V Praze kurýr doručí zboží v tašce nebo krabici, zákazník si zboží můžete vyndat a obal vrátit.
Rychlé vyzvednutí objednaného zboží a interní logistika
Některé společnosti jsou známé svým rychlým doručením, a ještě zajímavější je jejich interní logistika. „Takové firmy mají řadu skladů na mnoha místech, a přesto objednané zboží zvládají v průběhu dne přeskládat tam, kde jej chce zákazník vyzvednout,“ vysvětluje Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier, www.derkurier.cz. Prodejce tak sice má vyšší výdaje na přepravu, ale zákazníci také více nakupují a zvyšují tak firemní obrat.
Zásobování poboček několikrát denně
Zákazníci jsou různí, někteří například denně nakupují čerstvé pečivo. Na tuto poptávku reagovalo pekařství, které své pobočky zásobuje hned několikrát za den. Všichni zákazníci tak vždy dostávají čerstvé pečivo, a to i v pozdních odpoledních hodinách. „S vidinou čerstvého pečiva je mnoho zákazníků ochotných starý chléb vyhodit, a tedy utratit další peníze za čerstvý,“ dodává Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier, www.derkurier.cz.
Nejen z pohledu distributora, ale také z pohledu výrobce či prodejce už doprava není vnímána jako nutné zlo. Když dojde na zúčtování k hlavní ceně, doprava se stává i možností a způsobem, jak více prodat. Lidé se zajímají o to, jak nakoupit co nejvýhodněji, například v souvislosti rychlostí dodání, čerstvostí i ve slevách.
Připravila: Renata Faltejsková
Politika - související články
Nedělejte bu bu na TV Prima!
03.06.2016 05:50
Hádání v televizních OVM
19.06.2016 13:25
Ceny letí nahoru, stát přešlapuje!
12.05.2022 08:26
Stanjura chce metr na pumpaře; správně!
07.04.2022 08:04
Proč nezestátnit ČT
13.05.2016 10:40
Veřejnoprávní televize má jen "své" hosty?
23.03.2015 19:07
2 komentáře
- HuluOdpovědět - 28-01-2021 19:13:43Max1Odpovědět - 30-01-2021 16:10:58
- Nejnovější
- Nejčtenější
- Nejvíce komentované
Kategorie
- film
- policie
- ekologie
- prezident
- válka
- média
- zdraví
- Ukrajina
- finance
- politika
- obchod
- sociální
- vojsko
- sport
- televize
- vzpomínky
- svět
- doprava
- koronavirus
- z domova
- Nekategorizováno
Autor
- Kvido 916
- Jan Pravda 152
- Lidya 13
- Frybord 40
- Pexa 86
- Kisela 14
- Hanecek 1
- vvsam 1
Archiv Politika
- 2023
- Září 8
- Srpen 7
- Červenec 10
- Červen 20
- Květen 15
- Duben 12
- Březen 18
- Únor 26
- Leden 28
- 2022
- Prosinec 21
- Listopad 22
- Říjen 6
- Září 9
- Srpen 5
- Červenec 5
- Červen 10
- Květen 20
- Duben 18
- Březen 25
- Únor 17
- Leden 14
- 2021
- Prosinec 14
- Listopad 14
- Říjen 21
- Září 8
- Srpen 11
- Červenec 6
- Červen 8
- Květen 10
- Duben 11
- Březen 14
- Únor 9
- Leden 15
- 2020
- Prosinec 9
- Listopad 10
- Říjen 12
- Září 13
- Srpen 14
- Červenec 15
- Červen 14
- Květen 13
- Duben 19
- Březen 16
- Únor 8
- Leden 8
- 2019
- Prosinec 1
- Listopad 6
- Říjen 3
- Září 8
- Srpen 5
- Červenec 8
- Červen 9
- Květen 7
- Duben 10
- Březen 2
- Únor 1
- Leden 2
- 2018
- Prosinec 6
- Listopad 9
- Říjen 1
- Září 4
- Srpen 4
- Červenec 7
- Červen 4
- Květen 6
- Duben 6
- Březen 6
- Únor 5
- Leden 10
- 2017
- Prosinec 9
- Listopad 5
- Říjen 12
- Září 8
- Srpen 12
- Červenec 6
- Červen 6
- Květen 4
- Duben 6
- Březen 5
- Únor 12
- Leden 12
- 2016
- Prosinec 21
- Listopad 22
- Říjen 10
- Září 6
- Srpen 6
- Červenec 5
- Červen 13
- Květen 12
- Duben 8
- Březen 9
- Únor 12
- Leden 14
- 2015
- Prosinec 13
- Listopad 18
- Říjen 3
- Duben 2
- Březen 2
- 2013
- Červen 1
- Leden 1
- 2012
- Srpen 1
- 2008
- Prosinec 1
- 1970
- Leden 6