Proč problémy na D1 neřeší ŘSD podobně, jako poláci varšavské metro?
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Italský dodavatel zmíněného varšavského prodloužení metra, firma Astaldi , se dostala do finančních problémů. Úředníci polského hlavního města nehrozili sankcemi, nýbyrž jednali a dohodli přímé pladby některým subdodavateům. Tímto způsobem zajistili pokračování stavby bez zbytečných prodlev, které by způsobilo hledání nového dodavatele.
Snadno se dá domyslet, proč tak nepostupuje ŘSD v případě problematické stavby D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Ceny subdodavatelů by v plné nahotě obnažily marži sdružení a mohly by vyvolat oprávněné volání po snížení ceny i u podobných projektů.
K tomu kroku je nejspíš potřebná politická vůle. Policie a BIS by se pak mohly oprávněně ptát na to, pro co má čeština výraz odklánění. Nemyslím si, že ŘSD je neschopné a nebylo by schopné postupovat polskou metodou financování.
Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Situaci má podle nás víc na svědomí ŘSD než česko-italsko-kazašské sdružení dodavatelů vedené Geosan Group. Místo hrození sankcemi mělo ŘSD hledat řešení, např. v přímých platbách sudodavatelům. Takto se postupuje ve Varšavě při stavbě druhé linky metra na Targówek. Správně položená otázka je, proč to ŘSD nepostupuje polskou metodou financování.
Italský dodavatel zmíněného varšavského prodloužení metra, firma Astaldi , se dostala do finančních problémů. Úředníci polského hlavního města nehrozili sankcemi, nýbyrž jednali a dohodli přímé pladby některým subdodavateům. Tímto způsobem zajistili pokračování stavby bez zbytečných prodlev, které by způsobilo hledání nového dodavatele.
Snadno se dá domyslet, proč tak nepostupuje ŘSD v případě problematické stavby D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Ceny subdodavatelů by v plné nahotě obnažily marži sdružení a mohly by vyvolat oprávněné volání po snížení ceny i u podobných projektů.
K tomu kroku je nejspíš potřebná politická vůle. Policie a BIS by se pak mohly oprávněně ptát na to, pro co má čeština výraz odklánění. Nemyslím si, že ŘSD je neschopné a nebylo by schopné postupovat polskou metodou financování.
Jan Pravda 21-12-2018 11:15 2,763
Politika - související články
Krajské volby vidím černě
03.10.2016 12:12
Lžou nám víc než za komunistů
19.11.2016 23:53
Protikuřácký zákon, ETT a populisté
20.01.2017 14:04
Česko v parlamentních volbách; vpravo v bok
22.10.2017 09:37
Nytrová má rozum homosexualové ne!
15.07.2016 09:40
Žádné komentáře nebyly zveřejněny.